Het mobiliteitsplein

'Getting the job done.'

Onderscheid jezelf!

,

Onderscheid jezelf tijdens sollicitatieprocedures!
Je kan jezelf op vele manieren onderscheiden op de arbeidsmarkt. Zo kwam ik laatst een leuk stukje tegen over een man die solliciteerde met een chocoladereep. Je kan er ook voor kiezen om juist veel met beelden te werken (www.videosolliciteren.nl) en met foto’s via Pinterest.

Bedenk in ieder geval waarom het desbetreffende bedrijf jou aan moet nemen. Wat kan jij voor dat bedrijf betekenen? Sterker nog, draai het eens om. Jij hebt een eigen bedrijf en zoekt een nieuw personeelslid. Wat wil je dan horen, weten, voelen en zien? Waarom jij werk zoekt of dat ik jouw winst met 10% kan verhogen?

Tenslotte hoor ik vaak: ik ben breed inzetbaar en het maakt me niet zoveel uit, als ik maar werk heb. Dat is totaal niet handig, want als jij niet kunt vertellen wat je goed kunt, hoe moet iemand anders het dan wel zien? Ik wil juist weten wat jouw sterke kanten zijn, waar jij in gespecialiseerd bent en dus hoe ik jou ten volste in kan zetten. Breed inzetbaar zijn is iets waar ze achter komen als je al aan het werk bent. Ik wil maximaal 3 USP’s horen.(Unique Selling Points).