Het mobiliteitsplein

'Getting the job done.'

In Person outplacement en mobiliteit

Outplacement Trajecten

In Person Outplacement & Mobiliteit onderscheidt zich door outplacement flexibel en individueel aan te bieden en daarbij gebruik te maken van een digitale portal en verschillende e-mobility modules. Onze aanpak en insteek geeft (latent) werkzoekenden de keuzevrijheid om zelf de regie te houden in hun persoonlijke ontwikkeling richting een nieuwe baan en/of vervolgstap in hun carrière. In Person Outplacement en Mobiliteit heeft een zelf ontwikkelde Personal Branding Strategy, “leer het mij zelf doen” is hierin onze leidraad.

Outplacement (of ook wel gedwongen, externe mobiliteit) is vaak aan de orde bij reorganisaties en andere ontslaggelateerde rondes. Hierbij wordt vaak een externe partij ingezet om de boventallig verklaarde medewerkers te begeleiden van werk naar werk of van werk naar ondernemerschap. Middels gebruik van dit mobiliteitsplein kan de boventallig verklaarde medewerker 24/7 trainingen volgen, solliciteren of testen maken op het moment dat dit het beste uitkomt. De betreffende medewerker kan zelfs via het plein zijn gehele traject zelf (of in samenspraak met de loopbaancoach) flexibel samenstellen binnen het beschikbare budget. Wij voegen persoonlijk contact samen met een professionele loopbaancoach toe en dit blijkt een echt succes te zijn en te leiden naar snellere matches op de arbeidsmarkt.

In Person Outplacement en Mobiliteit heeft een klanttevredenheidscore van 98% en een uitplaatsingcijfer binnen trajectperiode van meer dan 72%.

Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Greep uit tevreden klanten:

 

Outplacement procedure

10 stappen naar nieuw werk |

  • 1: Intake en plan van aanpak

    Tijdens deze fase maken we kennis en stellen we vragen om de medewerker beter te leren kennen, iets wat erg belangrijk is in een outplacementtraject. Daarnaast bespreken we het individuele traject, wat tevens zal dienen als plan van aanpak. Dit plan gaat ervoor zorgen dat de medewerker zo snel mogelijk weer een leuke, nieuwe baan zal bemachtigen. Het verliezen van een baan kan ingrijpend zijn, hier staan we bij stil. De meeste medewerkers kunnen begeleiding gebruiken in het acceptatie gedeelte.

  • 2: Mijn inkomen

    Er verandert financieel een hoop in de werk- en privésituatie op het moment dat de medewerker boventallig / ontslagen wordt. Wij laten hen zien wat de gevolgen zijn en geven advies om daar op te kunnen reageren.

  • 3: Het mobiliteitsplein

    Met deze stap geven we inlogcodes voor het betreden van het In Person Mobiliteitsplein. Op dit plein vindt de medewerker alle digitale trainingen, een eigen E-portfolio, een online adviestool en een bibliotheek met allerlei relevante documenten.

  • 4: Individuele coaching

    Tijdens deze gesprekken bespreken we de voortgang van de activiteiten, coachen we (virtueel) naar de juiste richting en kunnen we de koersbepalingen aanpassen. Tevens gaan we gezamenlijk een goed CV maken, een goede startbrief maken en wordt er samen voorbereidt op sollicitatiegesprekken. Het CV gaat ook gelijk gebruikt worden om te jobsearchen.

  • 5: Workshops

    We geven verschillende workshops tijdens de outplacementtrajecten. Een aantal voorbeelden zijn: - Solliciteren is een vak! - Online en offline netwerken - Personal branding - Hoe en waar vind ik werk?

  • 6: Loopbaantesten

    We bieden verschillende testen aan om te bepalen wat het beste bij de medewerker past qua werk en persoonlijkheid. De uitslag van de test(en) kunnen we gebruiken in het CV, de sollicitatiebrieven en tijdens sollicitatiegesprekken. Men leert (her)kennen wat de sterke punten zijn en hoe men deze kan gebruiken om zichzelf te ‘verkopen’. Met assessments vergroten we op een gemakkelijke én leuke manier het inzicht in waar de krachten en mogelijkheden liggen. In het plan van aanpak bepalen we welke test(en) het beste passen. Een aantal voorbeelden: - Kerntyperingstest - Beroepskeuzetest - Persoonlijkheid- en competentietest - Assessment (zie ook onderdeel assessments voor meer informatie)

  • 7: Solliciteren is een vak!

    In deze fase geven we allerlei hulpmiddelen omtrent solliciteren inclusief het volgen van een online training solliciteren. De onderwerpen zijn o.a.: • Hoe de arbeidsmarkt eruit ziet, waarom men moet solliciteren en hoe men dat aanpakt; • Wat men nodig heeft in voorbereiding op sollicitatieprocedures en waar de aandacht moet liggen; • Men krijgt het boek: Solliciteren is een vak, inclusief opdrachten.

  • 8: Jobsearch door specialisten

    Wij zetten de volgende acties in om passende vacatures te vinden voor de kandidaten: • Inzet van het netwerk van de kandidaten zelf; • Inzet van de vacaturedatabase en jobsearch door de adviseurs; • Inzet van de online vacaturezoeker: alle vacatures die gepubliceerd zijn in landelijke en regionale dag-week en vakbladen en vacatures van 7.000 websites en van de vacaturebase van andere intermediairs; • Medewerkers via portal benaderen met vacatures; • Het organiseren van stages en proefplaatsingen; • Het plaatsen van medewerkers op tijdelijke banen of vaste aanstellingen; • Aanbieden van medewerkers bij potentiële bedrijven; • Online jobsearch voor bij de mobiliteitscentra.

  • 9: Opleidingen en cursussen

    We geven de medewerker advies over welke cursus of opleiding hem of haar verder gaat brengen richting de gewenste functie. Het kan ook zijn dat we verlopen certificaten willen verlengen, zoals een heftruckcertificaat of EHBO. Als dit de kansen vergroot, kan de coach dit inzetten. Een uitgebreide, langdurige opleiding komt vaak uit een apart opleidingsbudget* *We checken of je in aanmerking komt voor externe financiering

  • 10: Nazorg

    Als de medewerker weer een leuke baan heeft gevonden, kunnen we helpen bij de afronding van de WW-uitkering en advies geven over hoe om te gaan met de nieuwe werkgever. Tevens kunnen we helpen bij de onderhandeling over een op te stellen (arbeids) contract.